Mila radí! Zahoďte sklamanie a smútok za hlavu: Naše rady vás postavia na nohy.

Publikované dňa 4. novembra 2019

Na druhú stranu, občas nám vie aj poriadne podraziť kolená. Ako sa v takých momentoch opäť postaviť na vlastné nohy?

Sklamanie má mnoho tvárí a každá z nás ho zrejme dôverne pozná. Rátali sme s povýšením, no neprišlo. „Ten pravý“ sa ukázal ako klamár, alebo sa nám nepodarilo počas diéty schudnúť. Keď veci nejdú podľa plánu, vyskúšajte našich 6 rád, s ktorými budete ešte silnejšia.

1.   Dovoľte si byť smutná

Keď v niečo naozaj veríme, je úplne prirodzené, že sme v prípade neúspechu smutné. A slzy nie sú jediné, čo sa z nášho vnútra tlačí na povrch. Emócie majú nekonečne veľa podôb. Žiadna nie je tá správna alebo nesprávna. Máte chuť kričať? Byť nahnevaná? Urazená? Smelo do toho! Môže vám to totiž pomôcť. Vedci z Friedrich-Schiller-Universität v Jene zistili, že ľudia, ktorí prejavujú hnev, žijú dlhšie. Vďaka tomu prežívajú menej stresu a úzkosti, čím im hrozí menšie riziko chorôb, napríklad rakoviny či infarktu.

2.   Vyrozprávajte sa

Vo dvojici sa nielen lepšie smeje, ale aj plače. Hovoriť o sklamaní nebýva ľahké, no správny priateľ je vždy ten, kto pochopí a povzbudí. A čo viac, poskytne aj iný pohľad. Rozprávanie o problémoch nám pomôže nájsť nové riešenia a pohnúť sa ďalej. Na svete existuje kopec ľudí, ktorí si prešli tým istým ako vy. A zrejme sa niečo podobné prihodilo aj vašej kamarátke.  Dajte zo seba von svoje trápenie a preberte svoje problémy s niekým iným. Ak nemáte vhodnú kamarátku, pokojne sa obráťte na terapeuta. Uvidíte, ako sa vám uľaví.

3.   Doprajte si čas na upokojenie

V ťažkých chvíľach je dôležité dopriať si čas, aby sme problém lepšie spracovali, pochopili a vysporiadali sa sním. Častokrát nám práve odstup niekoľkých dní až týždňov odkryje druhú stranu mince. Snažte sa relaxovať, robiť príjemné veci, niečo čo vás upokojuje. Čo tak pripraviť si horúci nápoj a vychutnať si ho s obľúbenými oblátkami Mila? Sladkosť poteší pohladí vašu dušu a táto lahodná kombinácia chutí vám vleje do žíl lepšiu náladu.

4.   Sklamanie premeňte na príležitosť

Hovorí sa, že všetko v živote má svoj význam. Možno vám teraz niečo nebolo súdené, no najbližšie sa úspech určite dostaví. Keď zaužívané nefunguje, skúste nové. Už Henry Ford hovorieval, že „neúspech je len šanca začať znova, tentokrát o niečo rozumnejšie.“  Poučte sa teda z chýb, ktoré ste naposledy urobili a sklamanie premeňte na príležitosť. Dôležité je nevzdať sa. Ak niečo naozaj chceme, dokážeme nemožné.

5.   Skúste sa rozhýbať

Aj vy si po prehre dookola premietate stovky scenárov, v ktorých ste niečo urobili inak? Ide o príliš mnoho pozornosti vynaloženej na zlý účel. Je pravda, že z chýb sa treba poučiť, ale jedna analýza stačí. V opačnom prípade si koledujeme o dlhodobé psychické problémy. Keď vám sklamanie začína prerastať cez hlavu, je na čase sa odreagovať. Už 15 minút behu alebo hodina chôdze každý deň dokáže podľa štúdie odborníkov z Harvardu znížiť riziko depresie o 26 %. Vyskúšať môžete aj iný šport, napríklad tancovanie, skupinové cvičenie, plávanie či populárnu tabatu.

6.   Vážte si, čo máte

Občas sa nám pritrafia situácie, kedy naozaj nevieme ako ďalej. Rana pod pás je jednoducho príliš silná. Vtedy býva priam nemožné sústrediť sa na pozitívne momenty, skúšať nové veci či vážiť si svoje iné životné výhry. Máme pre vás však dobrú správu – tie úspechy ste nestratili, len sa musíte naučiť ich opäť vidieť. Vezmite pero a papier, alebo píšte do poznámok v mobile: Teší vás silné zdravie? Pečiete tú najlepšiu bábovku? Niekto vám dnes povedal, že dobre vyzeráte? Zvládli ste vysokú školu alebo ste precestovali kus sveta? Obzrite sa za svojim šťastím a vedzte, že žiadna prehra sa vás netýka.

A NEZABUDNITE, MILA JE V TOM S VAMI!